Translate

mandag 28. september 2015

Måneformørkelsen september 2015

En sterke fullmånde.
Det var fullmåne over Skogsetetrene denne kvelden og det var som om månen skinte litt ekstra i påvente om at av solfomørkelsen som skulle komme denne natta. Jeg må inrømme at det kribla litt ekstra i maven me anken på om jeg kom til å få se formørkelsen eller om jeg ville gå glipp av det. Jeg liker å følge med på slik e formørkelser og himmelfenomen så dette syneste jeg var en spennede natt. Litt domt at det er ved 3 tiden det skal fåregå når det er jobbdag dagen etter. Men det er bare å sette på alarmen. 

Bilder av selve formørkelsen. 

Litt om  Måneformørkelse.
Denne natta skal det både være supermåne og fulstendig måneformørkelse. Når det er slik sies det at det skal bli en helt rød måne og det vil også bli et spesielt lys denne natten. Neste gang man skal kunne oppleve dette er først i 2033. Men denne måne skulle være en av de mest spektakulære man kan få se på mange år. Du kan lese mer om dette fenomnetet her.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper du legger igjen en koselig kommentar og at du blir motivert til å gå på tur.