Translate

fredag 29. mai 2015

Padling på Selsvannet.

Padling på Selsvannet.
I år er det friluftslivets år og i forblindelse med dette har det i mai vært ute en konkurranse der du selv inviter med deg en venn til å prøve noe du aldri har prøvd før. Jeg tenke og tenkte på om det var noe friluftsliv-relatert jeg aldri hadde prøvd før, men jeg fant ut at det meste på land var gjennomført. Derfor måtte jeg legge hodet i bløt og finne på noe lurt siden dette er siste helgen i denne konkurransen. Noe av det eneste jeg ikke hadde prøvd var padling i kajakk, dermed måtte jeg til pers. 
Fra redsel til å ha det gøy.
Jeg innrømmer at det å padle en Kajakk var ikke i min fjerneste fantasi noe jeg trodde jeg skulle like. Men med god support og veiledning av min kjæreste Alexander, som forøvrig også eier kajakken turte jeg å begi meg ut fra tørt land. Jeg hadde ikke særlig lyst der jeg steg opp i kajakken fra land, men jeg måtte jo klare å komme meg litt fra land slik at jeg kunne få tatt dette bilde. Vannet var jo der ikke dypere enn at jeg så bunn og hadde jeg falt på magen uti hadde jeg ikke blitt vår på ryggen. Etterhvert turte jeg lenge og lenger ut. 
Med litt veiledning fra land og betryggende ord om å bli reddet vis jeg veltet, klarte jeg etterhvert å padle fremover og bakover, snu og bremse, styre roret på Kajakken, legge meg inntil land med litt hjelp og komme ut fra land. Jeg læret også hvordan man kjøre seg litt fast og kommer løs. Jeg begynte faktisk å synes det var gøy og jeg tror jeg var utpå vannet i nærmer 2 timer, noe jeg selv da jeg kom trodde kom til å være to minutter. Jeg ble nok litt stolt over meg selv som tok det så fort og jeg fikk skryt av kjæresten min som mente jeg var litt over snittet flink som nybegynner. Jeg gleder meg til å ta flere kajakkturer. Våt og litt kald gikk jeg i land slik at min kjæreste også fikk prøve å padle litt. Han vist meg hvordan man skulle gå oppi og ut av en kajakk uten å velte den. Han vist meg også hvordan man kunne padle sidelengs ved å bare ro frem og tilbake på ene siden av kajakken, kjøre opp på en sandstrand. Etter at jeg ble sammen med Alexander har jeg lært å like ting jeg ikke trodde jeg kom til å like. Men kanskje er utgangpunktet bra, siden jeg liker å være ute i frisk luft. Han har forsatt mange mål han vil at jeg skal klare følg med så får du se hvordan det går,






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper du legger igjen en koselig kommentar og at du blir motivert til å gå på tur.