Translate

lørdag 13. februar 2016

De nære tingens historie

I dag tok vi en tur for å finne noen nære ting. Turen gikk opp Storustevegen på Dovreskogen for å nå Solen. Vi nådde solen akkurat i det den gikk ned og lyste opp et hjerte på himmelen som jeg tok et fint bilde av. Jeg eksperimentere med innstillingen på kameraet mitt og fikk tilslutt noen bilder jeg var fornøye med. Selv om ikke turen var så lang var dette en tung tur oppover, men det var verdt det når man ser hvilke bilder jeg fikk så høyt oppe. Tross i slitenheten er jeg alt i alt glad for at jeg ble med på tur.

 Den gamle historien.
Når men går slik på tur i nærmiljøet kan man finne mange forskjellige ting som kanskje ikke folk flest legger merke til. Vi er i dag så opptatt av at vi skal rekke over alt komme lang at vi ikke enser det som er nært. På de fleste turen jeg er på lar jeg meg fascinere av de nære tingen. De tingen som ikke er helt vanlige eller de som folk flest ikke legger merke til. Den lille segla på veien eller som idag denne resten av en gammel telefonledning. Denne brukte de til å ring opp på setra med i gamle dager har jeg blitt fortalt. Vår seter var en av de første som fikk telefon på setra. Linjen har siden blitt revet ned og jeg husker ikke tiden da det var telefon på setra.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper du legger igjen en koselig kommentar og at du blir motivert til å gå på tur.