Translate

mandag 22. februar 2016

På jakt etter det nære

På jakt etter kjærligheten.
Idag tok vi oss en tur for å utforske den nære naturen. Det handler om å bruke øyene å finne de nye tingen som oppstår i nærområdet. Har du lagt merket til at snøen ligger litt på en annen måten enn det den gjorde sist. Kanskje er det kommet noen nye spor. Nysgjerrigheten til å finne ut hvorfor ting er som de er har også fått meg til å legge merke til detaljer. Detaljer der man kan finne mønster og bilder i område som jeg har godt mange ganger i. Naturen er i stadig endring og hver dag er en unik dag. Sol, vind og temperatur er faktorer som påvirker hvordan landskapet rundt oss blir påvirket. Det er vanskelig å finne ut hvordan snøforholdene er vis man ikke kjenner på dem. I dag var snøen såpass kram at jeg klarte å lage et snø hjerte. Dette snø hjertet viser min kjærlighet til tur gleden og til naturen. For det er noe som er viktig når du bedriver friluftsliv er det turgelden som skal være i fokus.







På jakt etter detaljer.




Med tanke på tid.
Min kjæreste Alexander har laget en liten bål plass nede ved elven som han gjerne ville vise meg. Jeg må si at etter at jeg ble sammen med Alexander har jeg blitt mer og mer glad i bål og dens varme og hvordan man kan få tankene til å varme når bålet brenner. Jeg kan sitte å tenke på hvor fint det er å tenne et bål og bare slappe av ved det. Alexander har også gitt meg tur glede og han er en fast tur partner og en inspirator når det gjelder hvor mye jeg selv tror jeg klarer og hvor mye jeg fanatisk klarer. Ofte er det er det det mentale som holder oss tilbake, men vi greier mer enn vi tror vi gjør. Når jenker tilbake på tiden jeg her hatt på tur er det nok mang en gang det her buttet imot, men som regel er det det mentale som stopper en ikke det fysiske. Likevel er det viktig å legge opp til en tur som man tror man kan klare. Man kan presse noen grenser, men det viktigste bør likevel å beholde tur gleden. Det er ikke nødvendig å reise lang for å dra på tur. Ofte er det i nærområde man kan få like fine opplevelser som en får vis man reiser langt for å dra på tur. En anen fordel er at dørstokk milen ikke nødvendigvis blir så høy og det er letter å komme seg ut på tur. Er det vanskelig å finne tid så begynn med nærområde og utvid horisonten etterhvert. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper du legger igjen en koselig kommentar og at du blir motivert til å gå på tur.