Translate

lørdag 27. februar 2016

På skitur i skogsløypa.

Endret tur plan.
Med nydelig sol strålte fra himmelen og friste oss til nok en dag med uteaktivitet. I dag tenke vi oss i utgangpunktet innover fjellet, men da vi kom opp så vi at det ikke var så strålende som vi trodde. Snøværet kom truende fra indre deler av fjellet og det blåste en kald vind. Vi valgte å legg om plane å ta turen ned i skogløypen i stedet. Grunnen til å velge en skogsløpa når været er litt ruskete er at det driver mindre i disse løypen og det er mere le i skogbeltet. Solen skinte fra himmelen og med litt mer ly bel det en fin tur i skogsløpa.  
















På jakt etter naturen lyd.
Siden turen ikke ble slik som planlagt bestemte vi oss likevel å gjøre det bete ut fra turen. Jeg merker at jeg stadig mer og mer koser meg på tur. Jeg ble gående å lytt etter fuglesangen og kjenne hvordan luften lekte seg i håret mitt. Det handel mye om å kose seg på tur. Turgleden er noe som man bør  sette høyt når man er på tur. det er ikke viktig hvor langt man går eller om man når det opprinnelige målet bare man har det gøy på tur. Har man det gøy så blir man ikke så fort sliten heller. Ta små pauser og nyt naturen. La turen ta den tiden den tar, ta med litt sjokolade og nok drikke. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper du legger igjen en koselig kommentar og at du blir motivert til å gå på tur.